Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát:
APOKRYF SHOP, s.r.o.
Budovcova 2
612 00 Brno Královo Pole
nebo e-mailem: apokryf@apokryf.cz
+420 775 414 271 .
Oznamuji/oznamujeme(*), že tímto odstupuji/odstupujeme(*) od smlouvy o nákupu tohoto
zboží:
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
- Datum objednání(*)/datum obdržení(*)
…………………………………………………………………………………………………………
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
- Adresa spotřebitele/spotřebitelů
- Podpis spotřebitele/spotřebitelů
(pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
- Datum
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Užitečné odkazy
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád blíže vymezuje a upřesňuje postup kupujícího a prodávajícího při uplatnění práv z vadného plnění a poskytnuté záruky za jakost, v souvislosti s kupní smlouvou uzavřenou prostřednictvím internetového obchodu www.apokryf.cz, jehož provozovatelem je APOKRYF SHOP, s. r. o., se sídlem Bayerova 804/36, Brno, identifikační číslo: 06273769, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně Č.j. 00215724 (dále jen „prodávající“).
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek. Kupující před uzavřením smlouvy vyjadřuje souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen a souhlasí s jejich obsahem.
Veškeré právní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené reklamačním řádem a obchodními podmínkami se řídí zákonem 89/2012 Sb. Občanský zákoník v aktuálním znění (dále jen NOZ). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se postup při uplatnění práv z vadného plnění a záruky za jakost také Zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele v aktuálním znění.
Postup při uplatnění práv z vadného plnění a vyřizování reklamace
Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Přičemž kupující spotřebitel doručí reklamované zboží na adresu prodávajícího.
Zboží můžete reklamovat následujícími způsoby.
-
Osobně v některé z našich provozoven, které umožňují osobní vyzvednutí objednávky z eshopu. Kontakty a otevírací doby uvedeny zde: https://www.apokryf.cz/vydejni-mista,
-
poštou na adrese: Apokryf.cz, Reklamace, Stará osada 15, 615 00 Brno-Židenice.
Kupující je povinen předat prodávajícímu vadné zboží za účelem posouzení oprávněnosti reklamace. Prodávající doporučuje zboží k reklamaci dodat včetně případného příslušenství.
Pro urychlení a zjednodušení reklamačního řízení doporučujeme při uplatnění reklamace předložit kopii kupního dokladu, fakturu nebo řádně vyplněný záruční list.
Kupující uvede důvod reklamace (popis reklamované vady) a své kontaktní údaje (telefonní číslo nebo e-mail), abychom jej mohli kontaktovat s informací o vyřízení reklamace.
Pro rychlejší vyřízení můžete předem dát vědět na apokryf@apokryf.cz.
Volba způsobu řešení reklamace
Obchodní podmínky prodávajícího obsahují informace o právech z vadného plnění a zárukách za jakost. Spotřebitel sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže změnit bez souhlasu prodávajícího.
Spotřebitel v souladu s Občanským zákoníkem volí mezi:
-
Odstoupením od smlouvy (vrácení kupní ceny). Při uznané reklamaci vám cenu zboží vrátíme buď na prodejně v hotovosti, nebo převodem na účet (v takovém případě uveďte při uplatnění reklamace číslo účtu, na který máme částku zaslat). Kupní cenu v případě uznání reklamace vrátíme do 30 dnů od uplatnění reklamace.
-
Výměnou zboží
-
Přiměřenou slevou
-
Opravou (s ohledem na prodávaný sortiment, není řešení reklamace opravou zpravidla možné, proto doporučujeme volit jednu z výše uvedených možností).
Výměna vadného zboží za jiné
Nad rámec zákona prodávající nabízí jako pátou alternativu řešení reklamace výměnu vadného zboží za zboží jiné. Tento způsob řešení je v případě uznání reklamace možné uskutečnit dvěma způsoby:
- zboží vyměníme za jiné v místě zakoupení, nebo
- kupující si vytvoří novou objednávku s osobním odběrem na stejném výdejním místě. Zboží pak vyměníme při vyzvednutí. Nové zboží musí mít stejnou či vyšší hodnotu než původní. Cenový rozdíl může kupující doplatit pouze hotově.
Lhůta pro vyřízení reklamace
Prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitějších případech do 3 dnů. Do této lhůty se nezapočítává nutná doba pro odborné posouzení reklamované vady. Nejpozději bude reklamace vyřízena včetně odstranění vady do 30 dnů. Tuto lhůtu lze po dohodě se spotřebitelem prodloužit. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako při podstatném porušení smlouvy. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím. Lhůta určená podle dní počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den.
Další práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího
O uplatnění reklamace sepíše prodávající s kupujícím spotřebitelem reklamační protokol, ve kterém uvede popis reklamované vady, způsob a termín vyřízení reklamace.
Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadnou věc užívat. (Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl kupující povinen věc převzít.)
O vyřízení je kupující prokazatelně informován, zpravidla emailem nebo telefonicky.
V případě oprávněné reklamace má kupující – spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených v souvislosti s uplatněním tohoto práva. Jejich výši je spotřebitel povinen řádně doložit. V případě uznané reklamace má kupující zejména nárok na proplacení poštovného. Zašlete své číslo účtu a kopii či fotografii podacího lístku z ČP na apokryf@apokryf.cz.
V případě, že prodávající posoudí reklamaci jako nedůvodnou, uvede tuto skutečnost spolu s řádným odůvodněním v reklamačním protokolu (zamítnutá reklamace).
Účtování skladného
Pokud si kupující nevyzvedne vyřízenou reklamaci do 30 dnů od obdržení oznámení o ukončení opravy, bude mu účtováno skladné v obvyklé výši a to od ukončení reklamace po její převzetí kupujícím. O ukončení opravy bude kupující vždy informován oznámením zaslaným některým z komunikačních prostředků. Pokud si kupující zboží nevyzvedne do doby, kdy výše skladného převýší cenu reklamovaného zboží, bude toto zboží použito na úhradu skladného.
Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 22.8.2018
Prodávající si vyhrazuje právo změny tohoto Reklamačního řádu.
Zásady práce s vašimi údaji
Jsme společnost Apokryf shop, s.r.o.
Provozujeme e-shop na webových stránkách www.apokryf.cz
Pro poskytování prodeje zboží a provoz našich webových stránek zpracováváme některé osobní údaje.
Zpracování osobních údajů upravuje zejména nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických sobo v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) („GDPR“)
⦁ Zpracování osobních údajů
⦁ Zpracování osobních údajů v případě použití kontaktního formuláře
Pokud poptáváte naše produkty a služby, budeme pracovat s vašimi kontaktními údaji, které nám sdělíte, hlavně prostřednictvím poptávkového formuláře. Jsou to: jméno, telefon, mail, adresa Z jakého důvodu? Kontaktujeme vás přes ně pro další domluvu ohledně zboží a služeb.
Na základě jakého právního důvodu?Jedná se o zpracování na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – jednání o smlouvě, resp. provedení opatření před uzavřením smlouvy na vaši žádost.
Jak dlouho budeme osobní údaje zpracovávat?Pokud nenavážeme další spolupráci, vaše data budeme zpracovávat nejdéle 5 let od naší poslední komunikace.
⦁ Zpracování osobních údajů v případě nákupu
Pokud u nás nakoupíte, budeme pracovat s údaji, které nám vyplníte. Jsou to hlavně fakturační údaje: jméno, příjmení, adresa, telefon a e-mail
Z jakého důvodu?Osobní údaje potřebujeme zpracovat, abychom splnili naši smlouvu – dodali vám naše zboží nebo služby. Přes kontaktní údaje s vámi budeme také komunikovat ohledně stavu vaší objednávky, případně ohledně reklamací nebo vašich dotazů.
Osobní údaje budeme dále zpracovávat pro splnění našich povinností, které nám plynou ze zákona (hlavně pro účetní a daňové účely, případně pro vyřízení reklamací a jiné).
Na základě jakého právního důvodu osobní údaje zpracováváme?Jedná se o zpracování na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – plnění smlouvy a čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR – plnění naší právní povinnosti.
Jak dlouho budeme osobní údaje zpracovávat?Po dobu plnění naší služby a poté 5 let od posledního poskytnutí takové služby nebo dodání zboží.
⦁ Newslettery (obchodní sdělení)
Pokud jste nakupující zákazník a nezakázali jste nám to při nákupu, použijeme vaši e-mailovou adresu pro rozesílku našich novinek.
Na základě jakého právního důvodu?Umožňuje nám to ust. § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, pokud jste nám to při nákupu nezakázali.
Jak dlouho budeme osobní údaje zpracovávat?5 let od vašeho posledního nákupu. Z rozesílky se můžete kdykoliv odhlásit prostřednictvím e-mailu nebo nás kontaktujte na e-mailu: apokryf@apokryf.cz
⦁ Kdo se k datům dostane?
Vaše data zůstanou u nás. Přesto pro nás pracují některé společnosti nebo jiné osoby, které se k datům dostanou proto, že nám pomáhají s chodem našeho e-shopu. Jsou to:⦁ provozovatel e-shopové platformy Shoptet (společnost Shoptet a.s., se sídlem Dvořeckého 628/8, Břevnov, 169 00, Praha 6, IČ 289 35 675, společnost je zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl B vložka 25 395)⦁ společnosti podílející se na expedici zboží (Česká pošta, DPD, Balíkovna, Zásilkovna, PPL, GLS)⦁ společnosti podílející se na expedici plateb (Comgate, Shoptet a.s.)⦁ poskytovatel e-mailingové služby (Shoptet a.s.)
Vaše osobní údaje se dále mohou dostat k těmto dalším subjektům:dopravcům, které jste si zvolili pro dodání objednávky.
Osobní údaje zpracováváme pouze na území Evropské unie.⦁ Co byste dál měli vědět
V naší společnosti nemáme jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů.
V naší společnosti ne/dochází k rozhodování na základě automatického zpracování či profilování.
⦁ Pokud byste měli k osobním údajům otázky, kontaktujte nás na e-mailové adrese apokryf@apokryf.cz nebo zavolejte na tel. č. +420 775 414 271⦁ Používání souborů cookies
Cookies jsou textové soubory obsahující malé množství informací, které se při návštěvě našich webových stránek stahují do Vašeho zařízení. Soubory cookies se následně při každé další návštěvě odesílají zpět na webovou stránku nebo jinou webovou stránku, která je rozpozná.
Soubory cookies plní různé úlohy, například umožňují efektivní navigaci mezi webovými stránkami, zapamatování si Vašich preferencí a celkově zlepšují zkušenost uživatele. Dokážou také zajistit, aby reklamy zobrazované on-line byly lépe přizpůsobené Vaší osobě a Vaším zájmům.
Na webových stránkách používáme následující cookies:⦁ Nezbytné cookies: jsou zapotřebí k provozu webových stránek, umožňují například přihlásit se do zabezpečených částí stránek a další základní funkčnosti stránek. Tato kategorie cookies se nedá zakázat.⦁ Analytické/statistické cookies: umožňují nám například rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak naši návštěvníci používají webové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým stránky fungují, například tak, že umožňují uživatelům snadno najít to, co hledají. Tyto soubory spouštíme pouze s Vaším předchozím souhlasem.⦁ Reklamní cookies: používají se ke sledování preferencí a umožňují zobrazit reklamu a další obsah, které nejlépe odpovídají vašemu zájmu a online chování. Tyto soubory spouštíme pouze s Vaším předchozím souhlasem.
Upozorňujeme, že třetí strany (včetně např. poskytovatelů externích služeb) mohou rovněž používat cookies a/nebo přistupovat k údajům shromažďovaným cookies na webových stránkách.
Používané soubory cookies:
Technický název Vydavatel Účel o popis cookies Doba trvání[•] [•] [•] Relační /Permanentní ([•] hodin)
Další informace o cookies a jejich aktuální seznam naleznete prostřednictvím jednotlivých internetových prohlížečů, nejčastěji v položce Nástroje pro vývojáře.
Souhlas může být vyjádřen prostřednictvím zaškrtávacího políčka obsaženého v tzv. cookie liště. Soubory cookies můžete i následně v nastavení svého internetového prohlížeče odmítnout, nebo si nastavit užívání jen některých.
Další informace o správě cookies v jednotlivých prohlížečích naleznete na následujících odkazech:⦁ Internet Explorer - https://support.microsoft.com/cs-cz/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies ⦁ Google Chrome - ⦁ https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop⦁ &⦁ hl=cs ⦁ Firefox - https://support.mozilla.org/cs/kb/povoleni-zakazani-cookies ⦁ Safari - https://support.apple.com/cs-cz/guide/safari/sfri11471/mac ⦁ Opera - https://help.opera.com/cs/latest/security-and-privacy/ ⦁ Microsoft Edge - https://docs.microsoft.com/cs-cz/sccm/compliance/deploy-use/browser-profiles ⦁ Vaše práva v souvislosti se zpracováním osobních údajů
Nařízení GDPR vám dává mimo jiné právo obrátit se na nás a chtít informace, jaké vaše osobní údaje zpracováváme, vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a nechat je aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování, můžete požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů, požadovat po nás v určitých situacích výmaz osobních údajů a v určitých případech máte právo na jejich přenositelnost. Proti zpracování na základě oprávněného zájmu lze vznést námitku.
Pokud si myslíte, že s daty nenakládáme správně, máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, případně se se svými nároky obrátit na soud.
Tyto podmínky jsou účinné od 1.10.2024
firmy: APOKRYF SHOP, s.r.o.
se sídlem: Bayerova 804/36, Brno
IČO: 06273769
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně Č.j. 00215724
platné pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.apokryf.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
a) Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti APOKRYF SHOP, s. r. o., se sídlem Bayerova 804/36, Brno, identifikační číslo: 06273769, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně Č.j. 00215724 (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.apokryf.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
b) Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené obchodními podmínkami se řídí zákonem 89/2012 Sb. Občanský zákoník v aktuálním znění (dále jen NOZ). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami také Zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele v aktuálním znění.
c) Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.apokryf.cz (dále jen „webová stránka“) a další související právní vztahy. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. V takovém případě se vztahy řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména Zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník.
d) Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
e) Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
f) Znění obchodních podmínek může prodávající v potřebném rozsahu měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
a) Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
b) Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
c) Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
d) Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
e) Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
f) Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
a) Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží, ohledně kterého je možno uzavřít kupní smlouvu, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
b) Vystavení zboží v internetovém obchodě www.apokryf.cz je výzvou k podání nabídky. Návrhem kupní smlouvy je objednávka kupujícího. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Od tohoto okamžiku mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti založené kupní smlouvou
c) Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Prodávající si dále vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává (titul je rozebrán) nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že kupující zaplatil část kupní ceny nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka vrácena zpět.
d) Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o :
d1) objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu)
d2) způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží
d3) informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
e) Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České nebo Slovenské republiky. Prodávající nedodává zboží mimo území České a Slovenské republiky.
f) Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“.
g) Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
h) Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
ch) Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a s reklamačním řádem, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek a potvrzuje, že se s těmito dokumenty řádně seznámil. Na tyto obchodní podmínky je kupující před uzavřením kupní smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
i) Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
j) Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
a) Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a1) v hotovosti v provozovně prodávajícího;
a2) v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
a3) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2801369958/2010, vedený u společnosti Fio banka (dále jen „účet prodávajícího“) pro platby v Kč nebo č. 2701546339/2010 Fio banka pro platby v Euro
a4) bezhotovostně prostřednictvím platebního systému;
a5) bezhotovostně platební kartou;
b) Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
c) V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.
d) V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby, kterým je číslo objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
e) Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3g), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
f) Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
g) Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího nebo vloží do balíku k objednanému zboží.
h) Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
5. PRÁVO SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD SMLOUVY UZAVŘENÉ NA DÁLKU
a) Kupující – spotřebitel má právo v souladu s § 1829 Zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník od kupní smlouvy uzavřené na dálku odstoupit bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží, a v případě, že se jedná o smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni převzetí poslední dodávky zboží.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel o svém odstoupení od této smlouvy prodávajícího informovat formou jednostranného právního jednání, například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu:
APOKRYF SHOP, s.r.o., Stará osada 15, 615 00 Brno-Židenice
nebo e-mailem: apokryf@apokryf.cz
Kupující - spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je ke stažení na webových stránkách www.apokryf.cz, a který mu byl zaslán společně se zbožím, není to však jeho povinností.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
b) Výjimky z práva na odstoupení:
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, o dodávce novin, periodik nebo časopisů a o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
c) Poučení spotřebitele o důsledcích odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku:
Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, vrátíme mu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo jeho oznámení o odstoupení od smlouvy a po vrácení zboží, všechny platby, které jsme od něj obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který spotřebitel použil pro provedení počáteční transakce, pokud výslovně neurčil(a) jinak. Spotřebiteli tím nevzniknou další náklady.
d) Převzetí zboží
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, spotřebitel zašle zpět nebo jej předá na adrese:
APOKRYF SHOP, s.r.o., Stará osada 15, 615 00 Brno-Židenice
Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám spotřebitel zboží odešle zpět před uplynutím 14 dnů.
e) Náklady spojené s vrácením zboží:
Spotřebitel ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží.
f) Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží:
Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
g) Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím povinen prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
a) Možné způsoby doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je smluven jiný způsob dopravy na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
b) Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
c) V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
d) Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
7. PRÁVA SPOTŘEBITELE Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZE ZÁRUKY ZA JAKOST
a) Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. To neplatí v případě:
a1) opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
a2) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
a3) vyplývá-li to z povahy věci.
a4) právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
b) Při oznámení vady kupující postupuje v souladu s reklamačním řádem, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek.
c) Kupující v rámci reklamace uplatňuje také práva z poskytnuté Záruky za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka za jakost může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Podmínky smluvní záruky pro konkrétní výrobky jsou uvedeny v Záručních listech (potvrzeních) a mohou se lišit u jednotlivých výrobků a výrobců. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost.
d) Na žádost spotřebitele prodávající potvrdí v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
e) Práva z vadného plnění
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí kupujícím nemá vady. A to zejména za to, že věc v době, kdy ji kupující převzal:
e1) má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
e2) hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
e3) odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost takto určena
e4) je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu 24 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
f) Kupující může v případě, že věc nemá vlastnosti výše uvedené, požadovat:
f1) bezplatné odstranění vady (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu a v případech, kdy by požadavek na dodání nové věci bez vad byl vzhledem k povaze vady nepřiměřený),
f2) dodání nové věci bez vad (za předpokladu, že to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené). Týká-li se vada pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti,
f3) není-li výše uvedené možné, může odstoupit od smlouvy,
f4) kupující má právo alternativně ke všem výše uvedeným nárokům požadovat přiměřenou slevu. Toto právo má i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
g) Práva v případě opakovaného výskytu vady a v případě většího počtu vad:
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
8. PRODEJ POUŽITÉHO ZBOŽÍ
Internetový obchod www.apokryf.cz prodává také zboží použité nebo upravované, výrobky s vadou nebo výrobky, jejichž užitné vlastnosti jsou jinak omezeny.
Tyto výrobky jsou prodávány výhradně odděleně od ostatních výrobků v sekci označené jako Antikvariát. Kupující je na tuto skutečnost předem zřetelně upozorněn v popisu produktu, tato skutečnost je zřetelně vyznačena také v dokladu o koupi - faktuře.
V případě koupě použitého zboží je spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vadného plnění ve lhůtě 12 měsíců.
Kupujícímu nenáleží práva z vadného plnění v těchto případech:
a) u věcí prodávaných za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána (vada uvedená v popisu zboží),
b) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím.
Má-li v případě prodeje použité věci věc vadu, z níž je prodávající zavázán, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
9. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“
10. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
a) Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
b) Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
c) Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
d) Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 Zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku.
11. DORUČOVÁNÍ
a) Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu.
b) Zpráva je doručena:
b1) v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
b2) v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
b3) v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,
b4) v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty pěti (5) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
12. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
a) Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
b) Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
c) Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy, pro účely vedení uživatelského účtu a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.
d) Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
e) Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
f) Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
g) Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
h) V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 12e) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
- požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost kupujícího podle předchozí věty shledána oprávněnou, prodávající nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný stav. Nevyhoví-li prodávající nebo zpracovatel žádosti, má kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění kupujícího obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.
ch) Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
i) Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
13. ZÁVEREČNÁ USTANOVENÍ
a) Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
b) Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
c) Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
d) Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího řádného splnění a není přístupná třetím stranám. Na žádost spotřebitele prodávající zašle kupujícímu v elektronické podobě kopii kupní smlouvy. Tuto službu prodávající poskytuje po dobu, po kterou trvají jeho povinnosti z vadného plnění nebo ze záruky za jakost.
e) Kontaktní údaje prodávajícího: APOKRYF, Stará osada 15, 615 00 Brno-Židenice , apokryf@apokryf.cz, +420 775 414 271 .
Poslední aktualizace 8.6.2023